יום שבת, 5 במאי 2012

סיכום ביניים

לאחרונה, כשאני חושבת על כל מה שלמדתי עד היום במסגרת לימודי התקשוב, וכמובן שאני נמצאת במקום אחר מזה שהייתי בנקודת ההתחלה, אני מתחילה להבין איך חלקי מידע שונים שלמדתי עד כה, מתחברים  זה לזה, והכי חשוב הקשר של כל אלה  לחיי היום יום.
הבנה זו התחדדה במהלך השיעור המקוון בקורס החינוך במאה ה-21. הנושא בשיעור זה היה - גלובליזציה.
הכל מתחבר כשמתחילים להבין מהו העולם הגלובלי או הכפר הגלובלי שאנו חיים בו היום. התעמקות בנושא הביאה אותי להבנה שהעולם שלנו, עם כל הטכנולוגיה המתקדמת והמשתנה כל יום, מחייב אותנו ללמוד ולהכיר אותו ולהשתמש בו לצרכינו באופן מושכל וחכם. ואין ברירה, אנחנו חלק ממנו.
פתאום, אני מבינה שהכלים המתוקשבים אליהם אני נחשפת קשורים לחזון או לבית הספר העתידני, השימוש בטלפונים החכמים (שכן, רכשתי אחד כזה) והמידע הרב שקל להגיע אליו במהירות ובזמינות מדהימים - הכל אחד הם. זו המציאות שבה אנו חיים.
זה לא שהעולם הוא אחיד וכולם אותו דבר, אנחנו חיים בעולם רב תרבותי וחיים בחברה רב תרבותית, אבל כולנו מקושרים ושייכים לעולם אחד  גלובלי, יודעים אחד על השני ומכירים אחד את השני.


במציאות זו, מוטלת עלינו האחריות ללמוד לתפקד טוב יותר כבני אדם ולתפקד ביעילות כמורים וכתלמידים.



תגובה 1:

  1. שלום
    שמי דינה קרמונה ואני עוזרת הוראה של ד"ר גילה קורץ. אני בודקת האם ניתן להשאיר תגובה בבלוג שלך.
    בהצלחה בהמשך הלימודים
    דינה

    השבמחק