הפוסט הקודם שכתבתי על הלוח החכם השאיר בי מחשבות ותהיות. האם זו באמת הדרך הנכונה? האם שימוש בלוח חכם, אינטראקטיבי אכן ישפר הישגי ללומדים? לוח אינטראקטיבי ישפר חווית למידה זה ברור, אך האם באמת תלמידים ילמדו טוב יותר בעזרתו?
אלו השאלות שאיתן הסתובבתי בימים האחרונים.
ואז, בכל פעם שהתיישבתי לעבוד מול המחשב חיפשתי מידע נוסף על כיתות חכמות ולוח חכם. (זהו הרגל חדש יחסית, לחפש מידע על שאלות מטרידות)
תוך כדי חיפוש הגעתי לסרטון של ד"ר אינה בלאו על שילוב לו"א בהוראה. סרטון זה נתן לי חלק מהתשובות או לפחות כיוון מחשבה חדש. החלטתי קודם כל שזהו נושא מצוין לכתוב עליו בפוסט אחרון בבלוג כדי לסיים את משימת הכתיבה בבלוג.
ד"ר אינה בלאו (שאת שמה שמעתי לא מעט בלימודי התואר) מציגה בסרטון מחקר שערכה על שילוב לו"א בהוראה אצל מורים שסיימו הכשרה מקצועית בנושא.
אחת הבעיות שד"ר בלאו מציגה במחקר היא איך משתמשים בטכנולוגיה של הלו"א כדי למנף פדגוגיה ולא להפוך את הלוח הכיתתי המסורתי לקצת יותר מעניין וטכנולוגי בלבד. היא מדברת על מושג של שיעור ממוקד לומד ולא שיעור ממוקד מורה. שיעור שבו התלמיד מפעיל לוח, מתנסה לבד או בקבוצה והמורה תומך מהצד ומתערב בשעת הצורך. ד"ר בלאו מדברת גם על למידה מסתעפת ולמידה מקוונת שיכולה להתפתח ולצאת מהכיתה החוצה.
מתוך התנסותי האישית בעבודה עם תוכנת לוח חכם אני יודעת שזה אכן אפשרי.
ממצאי המחקר שהציגה ד"ר בלאו הם אכן אופטימיים ומראים שמורים יכולים להשתמש נכון בטכנולגיה כאשר הם מקבלים הדרכה.
הצפייה בסרטון אכן תרמה לי לאופטימיות ולהבנה שאכן פדגוגיה חדשנית היא מציאותית ואפשרית ליישום, ויותר מכך היא פחות מפחידה ופחות מרתיעה.
אלו השאלות שאיתן הסתובבתי בימים האחרונים.
ואז, בכל פעם שהתיישבתי לעבוד מול המחשב חיפשתי מידע נוסף על כיתות חכמות ולוח חכם. (זהו הרגל חדש יחסית, לחפש מידע על שאלות מטרידות)
תוך כדי חיפוש הגעתי לסרטון של ד"ר אינה בלאו על שילוב לו"א בהוראה. סרטון זה נתן לי חלק מהתשובות או לפחות כיוון מחשבה חדש. החלטתי קודם כל שזהו נושא מצוין לכתוב עליו בפוסט אחרון בבלוג כדי לסיים את משימת הכתיבה בבלוג.
ד"ר אינה בלאו (שאת שמה שמעתי לא מעט בלימודי התואר) מציגה בסרטון מחקר שערכה על שילוב לו"א בהוראה אצל מורים שסיימו הכשרה מקצועית בנושא.
אחת הבעיות שד"ר בלאו מציגה במחקר היא איך משתמשים בטכנולוגיה של הלו"א כדי למנף פדגוגיה ולא להפוך את הלוח הכיתתי המסורתי לקצת יותר מעניין וטכנולוגי בלבד. היא מדברת על מושג של שיעור ממוקד לומד ולא שיעור ממוקד מורה. שיעור שבו התלמיד מפעיל לוח, מתנסה לבד או בקבוצה והמורה תומך מהצד ומתערב בשעת הצורך. ד"ר בלאו מדברת גם על למידה מסתעפת ולמידה מקוונת שיכולה להתפתח ולצאת מהכיתה החוצה.
מתוך התנסותי האישית בעבודה עם תוכנת לוח חכם אני יודעת שזה אכן אפשרי.
ממצאי המחקר שהציגה ד"ר בלאו הם אכן אופטימיים ומראים שמורים יכולים להשתמש נכון בטכנולגיה כאשר הם מקבלים הדרכה.
הצפייה בסרטון אכן תרמה לי לאופטימיות ולהבנה שאכן פדגוגיה חדשנית היא מציאותית ואפשרית ליישום, ויותר מכך היא פחות מפחידה ופחות מרתיעה.
אני באמת מקווה שכך יראה בית הספר היסודי בשנים הבאות, אני לפחות מוכנה ומזומנה להיות חלק מהחוויה.
קישור לסרטון: