יום שלישי, 4 בספטמבר 2012

שיעורים וירטואליים במקום מורים. האמנם?

"במשרד החינוך מצאו דרך יצירתית להתגבר על המחסור במורים בפרפריה: שיעורים וירטואליים"

שיעורים וירטואליים הם דבר נפלא, אין על כך ספק בכלל! אבל למה זו דרך להתגבר על מחסור במורים? האם שיעור וירטואלי מחליף מורה? או האם שיעור וירטואלי הוא מורה מחליף? כך זה נראה לפי כתבה ממוסף ממון של ידיעות אחרונות מתאריך 15.8.12 שממנה מצוטט המשפט הפותח. 

לשיעור וירטואלי או לכיתה וירטואלית מספר יתרונות: ניתן בעזרתם לאפשר למספר תלמידים גדול ללמוד מקצוע או תחום מסוים, ניתן לצמצם כך פערים דיגיטליים. אבל כאשר שיעור וירטואלי מהווה דרך להתגבר על מחסור במורים, זה נראה לא ראוי.  מאחורי שיעור וירטואלי עומדים מורים הנמצאים ברקע כל הזמן בהכנת השיעורים, בליווי התלמידים ובמתן משוב. לכן שיעור וירטואלי לא יכול להיות דרך יצירתית להתגבר על מחסור במורים וחבל שמישהו במשרד החינוך חושב כך!

תגובה 1:

  1. והרי הוכח במחקרים ששיעורים וירטואליים צריכים להיות מלווים בשיעורים פנים מול פנים כדי שיעילותם תמוקסם. אך כנראה המערכת שוב בדרכה חושבת שלפריפריה מגיע פחות ולא נורא אם איכות ההוראה לא תהיה מיטבית. האם היו מעזים לעשות זאת במרכז? האם לא צריך לחשוב על תמריצים למורים טובים ללמד בפריפריה, להעלות שם את רמת ההוראה? הפתרון הקל הוא להסתפק בבינוניות, וחבל.

    השבמחק